bogense.jpg

FORENINGEN

Historie, vedtægter og målsætninger

OM KTADK

KTADK blev stiftet på generalforsamling i 2002 på KTA Ellested på Fyn.

KTADKs stifter var Helge Hybsmand fra Løgstør som mente, at der var brug for en brancheforening for alle de køretekniske anlæg i Danmark. Det var en god ide.

KTADK har siden udviklet sig og forsøgt at få indflydelse på kvaliteten af uddannelsen på de køretekniske anlæg og på trafiksikkerheden i det hele taget.

Køretræning i simulerede omgivelser er vigtigt på den rigtige måde inden nye trafikanter skal ud og færdes i trafikken på egen hånd.

KTADK er med i følgegruppen der udvikler den nye køreuddannelse og KTADK har udviklet en plan der har til formål, at de køretekniske anlæg skal være fremtidens Kompetencecentre for trafiksikkerhed.

Indholdet fremgår af en 14 punkts plan som i prioriteret rækkefølge og kan findes her på vores hjemmeside.

KTADK vil også gerne inkludere alle manøvrebaner i Danmark også således vi bedre kan etablere en rød tråd i alle de vigtige øvelser der foregår i simulerede omgivelser både på manøvrebanerne og på de køretekniske anlæg.

Næsten alle køretekniske anlæg i Danmark er medlemmer i KTADK og målet er at vi inkluderer alle køretekniske anlæg i Danmark fordi vi står meget stærkere sammen end hver for sig.

VEDTÆGTER

Du kan hente vores vedtægter i PDF format her

MÅLSÆTNING

Du kan hente vores Målsætninger i PDF her